Machu Picchu Travel B.V.

Recensies

Heb je zelf onlangs via ons een Inca Trail gelopen? Dan horen we graag hoe jij dit ervaren hebt! Hieronder zie je een aantal reacties van reizigers die jou voorgingen.

1. Maureen

In september heb ik samen met mijn vriend de Salkantay trail gelopen. De voorbereiding in Nederland via Jessie en Jorge verliep heel prettig; vlotte communicatie, heldere informatie. Ter plaatse verliep de organisatie via Salkantay Trekking. De trek was uitstekend georganiseerd door de Peruanen. Het is zeker een aanrader, de natuur is echt geweldig! Voor niet-getrainde wandelaars (of beter gezegd “hikers”) zoals wij, waren het wel pittige wandelingen, zeker de dagen van 10 uur wandelen. Een uitdaging die we toch wel onderschat hadden. Al bij al vonden we deze trekking het hoogtepunt van onze 3-weekse reis door Peru.
    We hadden het fijn gevonden als we de briefing de dag vooraf aan de trail samen met de andere groepsgenoten hadden gehad. Wij waren de enigen die het via Nederland hadden geboekt (de rest ter plaatse in Cusco) en kregen een individuele briefing. De briefing mocht wat ons betreft ook een dag eerder plaatsvinden i.p.v. de avond voor het vertrek (zeker als je om 04.00u wordt opgepikt aan het hotel).

2. Lotte Verdijk

Begin september 2017 hebben wij de Lares trail gelopen.
    De communicatie met http://www.machupicchutravel.nl verliep erg goed. Toen wij al in Cusco waren, hadden we nog verschillende vragen die we per mail stuurden, direct kregen we een uitgebreid antwoord.
    We zijn erg tevreden over de goede organisatie en schitterende wandeling! Het eten was erg lekker (wij aten vegatarisch). De gids sprak goed engels en had kennis over de geschiedenis van de Inca’s.

Deze trail is zeker aan te bevelen! Dank voor de goede organisatie!

3. Lars Kikkert

In het begin van het jaar de 4-daagse inca-trail geboekt en eind augustus was het dan zover; we mochten starten. Echter in de tussentijd borrelden wat vragen op. Een mail naar Jessie en Jorge werd altijd bijzonder snel beantwoord. Een aantal dagen voor de start van de trail nog wat mailverkeer gehad over de briefing in een kantoor in Cuzco.

De briefing werd gedaan door de gids (topper Alex) die ons vier dagen mee op sleeptouw heeft genomen. Een heldere en realistische briefing; het wordt pittig!

Wij (4 personen) hadden er zin in. Echter werd 1 van ons op de avond voor vertrek ziek en kon een stelletje dus niet mee. Het contact met Jorge en Jessie was snel gelegd en die hebben alles geregeld om er toch voor te zorgen dat de twee die niet mee konden lopen toch de macchu picchu hebben kunnen zien middels bus en trein.

De trail;
    Ongelooflijk, bizar, fenomenaal, etc. Naast het prachtige landschap ook een hele leuke groep gehad waar we mee liepen. Daarnaast ook twee erg leuke gidsen die ons heel veel hebben verteld en uitgelegd. De slaapaccommodaties (lees; tenten) zijn prima en het eten is fantastisch. Je proeft vele lokale gerechten en dranken wat natuurlijk bij een inca-trail hoort. Lopen in de wolken, besneeuwde bergtoppen, geweldige flora en fauna, sterrenhemel om je vingers bij af te likken, en ik kan nog wel even doorgaan..

Jessie en Jorge, bedankt voor de super organisatie en bereidheid om snel te reageren en actie te ondernemen wanneer dat nodig was.

Lars, Leonie, Henri, Madelon

4. Ine

Al vanaf januari begon onze voorpret voor de reis naar Peru en we verheugden ons met name op de Incatrail. De trail geboekt bij Jessie en Jorge en het grote wachten en voorbereiden kon beginnen. Alle informatie vooraf was duidelijk en er werd vlot gecommuniceerd. Met gids Maycol liepen we de vierdaagse trail. Wat een geweldige ervaring zeg! Zo super georganiseerd met 14 lopers en 14 porters, plus 2 gidsen. Het niveau binnen onze groep was erg verschillend, er zat soms wel ruim twee uur tussen eerste en laatste loper. Een redelijke fysieke conditie is wel prettig voor de incatrail. Het dragen van onze eigen backpack met alleen de hoognodige spullen viel wel wat tegen, je draagt al snel 10-11 kilo. Twee liter water, matras, slaapzak, fotocamera, regenkleding, reservekleding….. Maar we hebben het gered en er ontzettend van genoten. De maaltijden waren echt voortreffelijk en elke keer een feestje. Het was super!

5. Sylvia

Een paar weken geleden hebben een vriendinnetje en ik de Salkantay trail gelopen. Wat een geweldige en bijzondere ervaring, wauw!! De natuur was prachtig, het eten was fantastisch (ook de vega!), veel gelopen, gezien en gedaan! Het is echt een aanrader en ook om het via Jorge en Jessie te boeken. Bedankt voor het organiseren, jullie flexibiliteit en het meedenken (zelfs even via de telefoon). We genieten er nog wel even van na!

6. Ellen en Roy

Vorige week de 4 daagse Inca Trail gelopen. De dag van tevoren hadden we een briefing van Maykol, onze gids. We waren met een groep van 11 personen, dus ging er ook nog een tweede gids mee.

De trip was perfect geregeld, we werden vroeg opgehaald bij het hotel en naar het beginpunt van de Inca Trail gebracht. Daar werden de porters volgeladen met de tenten en de overige kampeerspullen. De slaapzakken en matjes moesten we zelf meenemen, wat er voor zorgde dat we nog best wel een behoorlijk zware backpack op onze rug hadden.

De eerste twee dagen waren behoorlijk zwaar, denk dat dit mede kwam door het hoge tempo in onze groep, we waren iedere keer wel een uur eerder bij de lunch- of campingplek dan gepland. De laatste twee dagen waren heel erg relaxed, waardoor we ook meer van de omgeving konden genieten.

Lunch en dinner waren perfect geregeld. Elke keer stond er weer een heus 3-gangen diner voor ons klaar met echt heel lekker eten. Heel knap hoe ze dat in die korte tijd op 2 kleine gasbrandertjes voor elkaar konden krijgen. De laatste dag werd er zelfs een taart gebakken.

Aankomst bij Machu Picchu was na 4 dagen door de natuur wandelen wel heftig. Wat enorm veel toeristen! Dat waren we na al die rust niet meer gewend. We hadden de ochtend om bij Machu Picchu te blijven, daarna konden we door naar Aqua Calientes. Hier konden we pas ’s avonds met de trein terug, waardoor we pas om 23.30 uur bij het hotel in Cusco terug waren (en we waren al om 3.30 uur opgestaan). Wat ons betreft hadden we liever de trein al iets eerder terug genomen.

Al met al was het een geweldige ervaring en absoluut een aanrader om te doen!

7. Sven Neirynck – Sofie Pauwelyn

Bij deze wou ik nog even melden dat ondanks de onvoorziene problemen (stakingen) Bruno ons goed heeft ontvangen en begeleid, een super kerel!

De 2-daagse Inca Trail naar Machu Picchu was een heel toffe belevenis en was goed georganiseerd! Een van de top momenten …

Bedankt om dit voor ons te regelen!

Met vriendelijke groeten,
    Sven Neirynck – Sofie Pauwelyn

8. Mariska

Een aantal maanden geleden boekte ik via Machupicchutravel.nl de Salkantay Trail. Jessie en Jorge hebben mij via de mail onwijs goed geholpen en geadviseerd. Regelmatig kreeg ik updates en bijvoorbeeld tips over wat wel en vooral niet mee te nemen. Toen ik al in Peru was kreeg ik nog netjes een update over wanneer mijn briefing bij het hotel in Cusco zou zijn. Toen ik aangaf later aanwezig te zijn kon de gids zonder problemen later aanschuiven. Super geregeld!

Op 19 juli mocht ik dan echt en werd ik netjes bij mijn hotel opgehaald voor de 5-daagse hike. De trekking bij een geweldige organisatie geregeld, via Salkantay Trekking. Ik had twee geweldige gidsen op de groep die alles in goede banen geleid hebben. Ook de gehele organisatie qua eten, overnachtingen en reizen is top geregeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat de Salkantay een geweldige trekking is door de bergen. Ik zou de trail zo weer afleggen!

Naast dat de trail geweldig is om te doen, een ervaring om nooit te vergeten, hebben Jessie en Jorge heel prima werk geleverd. Fijn om de trekking in Nederland al geboekt te hebben en zo goed geadviseerd en op de hoogte gehouden te worden. Alle vragen worden super snel beantwoord. Mocht je twijfelen, gewoon doen!

9. Cas Janssens

Juni 3 weken Peru. In Lima de Peru Hop gepakt (aanrader!). Full south richting Cusco. Peru is een fascinerend land. Reisde solo, maar onderweg (vooral via de Per Hop ) zoveel leuke contacten opgedaan! Colca Canyon 2 dagen is supermooi en leuk. Daarna via Puno/Titicaca naar Cusco. Rainbow Mountain is pittig, maar zeker de moeite waard. Highlight aan het eind van de reis: Inca Trail, geregeld door MP Travel van Jorge en Jessie. Goed geregeld. Zit logistiek allemaal goed in elkaar. Porters en kok zorgen goed voor je. Edson was een prima gids. Kleine groep. Ik zat met 4 meiden in een groep, wat mij een eigen prive tent opleverde 🙂 Als ik de prijzen zo links en rechts hoorde is MPT scherp. Ook voor de reis kun je met al je vragen terecht ( Jessie 😉 . Slaapzak en stokken huren geregeld. Was lekker warm, alleen zie je er smorgens uit alsof je een kip hebt geplukt haha. Al met al heeel tevreden. Thnx Jorge en Jessie voor bijdrage aan een supergeslaagde reis! Als ik iemand tegenkom die plannen heeft in die richting :Pak de Peru Hop voor de reis naar Cusco en laat de Inca Trail (of een andere trail) door Jorge en Jessie perfect regelen !

10. Malou

In april met mijn familie naar peru geweest. 8 volw. 3 kind. Een week van te voren in de stress omdat ik het niet voor elkaar kreeg om een trip rondom de machu picchu te regelen. cusco, aguas calientes, machu picchu, ollantaytambo en weer terug naar cuzco. Hartstikke fijn dat jessie en jose mij hebben kunnen helpen. Op het laatste moment, in de avonduren en tijdens de paasdagen hebben ze dit geregeld. Eenmaal daar was alles perfect geregeld. We werden netjes van de airport gehaald, hotels waren goed geregeld, netjes naar de trein gebracht, ook weer door iemand bij de trein opgehaald. En tussendoor telkens warm ontvangen in de hotels. Hele trip voor zo’n grote groep, echt een aanrader. Super geregeld. Hartstikke fijn!

11. Vera

Eind april de 5daagse Salkantay-trail gelopen. We hadden via Machu Picchu Travel geboekt en ook dit was erg goed. Snelle reacties van Jessie en Jorge maakten het mogelijk dat wij nog regelmatig kleine veranderingen konden doorvoeren. De trail zelf was echt geweldig. Goed eten, geweldige gids en leuk gezelschap. Echt een aanrader voor de natuurliefhebbers!

12. Emy

Eind januari de 4-daagse Inca Trail gelopen. Van te voren dit al geboekt en heel goed geïnformeerd. Erg snelle reacties op de mailtjes en altijd goed en duidelijk antwoord op de vragen (over alle dingen rond Cusco, de Trail en Aguas Calientes). Heel vriendelijk contact gehad en ze denken goed met je mee. Erg handig de mail en site met de benodigde spullen.
    Een dag voor het begin van de Trail een briefing gehad dicht bij ons hostel waarin alles duidelijk uitgelegd werd. Last minute wilde we toch nog de wandelstokken huren, dit was geen probleem. De gidsen waren heel erg vriendelijk en gezellig. Ook wisten ze alles te vertellen over de omgeving en de geschiedenis van de Inca. Een super ervaring gehad dankzij de goede organisatie en top gidsen!! Zeker een aanrader!

13. Jacco

We hebben in november geboekt en kregen van tevoren een email met alle benodigde spullen, dit was erg handig. Ook in de tussentijd contact gehouden en tips gevraagd (en gekregen ;)) over accommodaties in Cusco. De dag voordat we de Inca Trail gingen lopen hadden we een briefing en kregen we een goed idee wat ons te wachten stond. 28 januari was het zover en starten we met het lopen van de 4-daagse trail! De organisatie was goed geregeld en de Inca Trail en de Macchu Pichu waren prachtig. De gids wist alles over het gebied en de geschiedenis en kon ook al onze aanvullende vragen beantwoorden.

14. Robert

Wij zijn afgelopen oktober/november in Peru geweest en hebben de Salkantay trail gedaan. De reis was onvergetelijk en de organisatie was erg strak. Alles was tot in de puntjes geregeld waardoor het gevoelsmatig een erg luxe reis was. De mensen van de organisatie werkten onwijs hard en maakten lange dagen. We hopen dan ook dat ze daarvoor goed beloond worden. De trip en organisatie is een aanrader voor iedereen die de Salkantay trail wilt gaan doen!

15. Tom en Renske

Mijn vriend en ik zijn afgelopen vrijdag via macchu pichu travel naar macchu pichu geweest. Omdat we maar weinig tijd hadden hebben we dit vanuit nederland reeds geregeld met jessie en hebben we gekozen voor de 1 daagse tour. Het was fijn om op die manier alles al af te spreken, van een afstand is het niet te doen om zelf transport te regelen vanuit cusco, een aansluitende treinrit via perurail en tickets voor macchu pichu, en eenmaal in peru word je door het enorme aanbod van travel agencies overdonderd. De dag van te voren kregen we een duidelijke briefing in het hotel en op de dag zelf was alles goed geregeld. Alleen jammer dat het een erg lange dag was doordat we pas om 18.20u de trein terug hadden vanuit aguas calientes en dus pas om 23.30u terug in ons hotel in cusco waren (na een pick up om 3.30u ’s morgens). Dit had best wat strakker gepland kunnen worden, omdat het wat ons betreft lang genoeg was om van 08.00 tot 15.00u ongeveer in macchu pichu te zijn, maar wellicht waren er geen andere treintickets meer beschikbaar.
    Al met al een hele leuke dag en we waren blij dat alles zo goed geregeld was! Zo hadden we bovendien een goede contactpersoon voor een andere dagtour vanuit cusco!
    Een aanrader!!

16. Simone

Eind september heb ik samen met mijn moeder via Machu Pichu travel de tweedaagse Inca trail gelopen. Het was fijn om vooraf met Jesse en George alle mogelijke opties voor trails door te nemen. Eenmaal in Peru was alles prima geregeld. We kregen een dag voor vertrek een briefing van Bruno, de broer van George en tijdens de trail was Cesar onze gids. We hebben er van genoten! Wij hebben er voor gekozen om 2 dagen in Aqua Calientes te verblijven zodat we alle tijd op Machu Pichu zelf hadden en niet moesten haasten voor de trein terug. Dat vond ik echt een aanrader. Verder zijn we op de terugweg uitgestapt in Ollantambo ipv rechtstreeks terug naar Cuzco te gaan, is zeker de moeite waard. Jesse en George bedankt voor de organisatie!

17. Daniel van Ammers

Dank voor de organisatie van de prachtige Salkantay Trail. We hebben enorm genoten van de gave uitzichten en de boeiende gids! Een echte aanrader!